Czym zajmuje się agencja performance marketingu?
Przedsiębiorcy, którzy chcą wypromować markę w sieci, mają do dyspozycji specjalistów z różnych obszarów marketingu internetowego. Jedną z ciekawszych opcji jest agencja performance oferująca sprawdzone narzędzia reklamy online. Zapoznaj się z poniższym artykułem i przekonaj się, jakie usługi zapewnia taka firma.
Performance marketing — co to jest?
Reklama efektywnościowa opiera się na realizacji szeregu zadań, których głównym celem jest zwiększenie przychodów przedsiębiorcy z działalności internetowej. Taką formą promocji zajmuje się właśnie agencja performance marketingu, oferująca atrakcyjny model rozliczenia z klientem, bazujący na uzyskanych efektach. Głównym zadaniem specjalistów jest zachęcenie odbiorców w sieci do wykonania określonych czynności, np. odwiedzenia strony i dokonania na niej zakupu. Do mierzenia aktywności użytkowników wykorzystuje się zaawansowaną analitykę internetową.
Agencja performance marketingu — jak działa?
Na początku współpracy agencja performance marketingu wspólnie z klientem określa główne cele, jakie ma osiągnąć prowadzona kampania. Jednym z popularniejszych jest zach ęcenie odbiorców do dokonania zakupów w sklepie online, rejestracja konta w serwisie czy zapisanie się do newslettera. Na tej podstawie specjaliści opracowują szczegółowy plan działań, wykorzystując następujące kanały mediowe:
- social media ads — reklama na YouTube, Facebooku, Instagramie,
- programy afiliacyjne — reklamodawca płaci za dane kontaktowe potencjalnych klientów,
- reklama natywna — stanowi integralną część treści medialnej i jest atrakcyjna dla odbiorców,
- e-mail marketing — promowanie produktów i usług poprzez e-maile wysyłane do klientów.
Agencja performance — modele rozliczeń
Przedsiębiorcy korzystający z marketingu efektywnościowego mają do dyspozycji różne formy rozliczeń z agencją. Bez względu na wybraną opcję klienci płacą za uzyskane efekty kampanii, której cele zostały określone w trakcie opracowywania jej planu. Do najpopularniejszych modeli rozliczeń należy płatność za kliknięcie w baner, dokonanie zakupu czy za połączenie telefoniczne. Wielu klientów decyduje się na łączenie kilku form płatności za efekty.
Kluczowym aspektem performance marketingu jest skrupulatne mierzenie rezultatów pracy specjalistów z agencji. W tym celu wykorzystywane są profesjonalne narzędzia analityczne, m.in. Google Analytics, które pozwalają określić stosunek liczby kliknięć do wyświetleń czy też procent użytkowników odwiedzających stronę, którzy dokonali na niej zakupu.
Doświadczona agencja performance marketingu potrafi opracować plan kampanii, który ogranicza koszty klienta do minimum i pozwala uzyskać z niej jak najwyższe przychody. Z tego powodu taka forma reklamy cieszy się rosnącym zainteresowaniem marek działających w przestrzeni internetowej.
Zacznij współpracę z agencją performance!
Reklama efektywnościowa to świetny sposób na dotarcie z przekazem do nowych odbiorców i zachęcenie ich do dokonania zakupu produktów czy usług. Kampanie prowadzone są przez agencje performance, które zatrudniają sztab specjalistów z różnych dziedzin i mogą zapewnić wymierne efekty swojej pracy wszystkim klientom.