Modele rozliczeń w performance marketingu
Reklama w sieci pozwala markom dotrzeć do szerszego grona klientów. Jedna z jej form to performance marketing, którego zadaniem jest uzyskanie wymiernych efektów z kampanii. Agencje specjalizujące się w nim oferują swoim klientom różne formy rozliczeń, które dostosowują oni do budżetu. Przeczytaj poniższy artykuł, aby poznać wszystkie modele płatności!
Co to jest performance marketing?
Głównym celem reklamy efektywnościowej jest zachęcenie klientów do wykonania konkretnych czynności, określonych w założeniach kampanii. Specjalizuje się w niej agencja performance marketingu, która dysponuje zespołem specjalistów z różnych dziedzin, w tym SEO. Współpraca z taką firmą polecana jest przedsiębiorcom, którzy chcą płacić jedynie za rzeczywiste rezultaty osiągnięte w trakcie kampanii. Przebiega ona w różnych kanałach mediowych i zachęca potencjalnych klientów do odwiedzenia danej strony, zrobienia zakupów czy zapisania się do newslettera.
Performance marketing — formy rozliczeń
Każda agencja performance marketingu rozlicza reklamodawców za uzyskane efekty swojej pracy. Klienci mają do dyspozycji kilka modeli płatności, z których korzystają pojedynczo lub w trybie hybrydowym. Wyróżniamy następujące formy rozliczeń.:
- CPS — za sprzedaż,
- CPC — za kliknięcie (np. banera),
- CPL — za pozyskanego klienta, który np. zarejestrował się na stronie,
- CPO — za złożone zamówienie.
Na uwagę zasługuje też model płatności CPA, który stosowany jest zamiast powyższych i rozlicza reklamodawcę za wykonanie danej akcji przez klienta. Aby rozliczyć efekty, jakie daje reklama efektywnościowa, wykorzystuje specjalistyczne narzędzia analityczne (przede wszystkim Google Analytics), które umożliwiają dokładne określenie współczynnika konwersji.
Reklama efektywnościowa umożliwia reklamodawcom uzyskanie szybkiego zwrotu poniesionej inwestycji. Agencja performance marketingu realizuje działania wyłącznie w obszarach dobrze rokujących, co pozwala uzyskać pierwsze efekty prowadzonej kampanii już w kilka godzin po jej rozpoczęciu! Klienci otrzymują na bieżąco szczegółowe statystyki z uzyskanych rezultatów, w których można znaleźć informacje nie tylko o współczynniku konwersji, ale też klikalności.
Performance marketing — narzędzia
W reklamie efektywnościowej znaczenie mają narzędzia, które wykorzystywane są w trakcie kampanii. Do najpopularniejszych zalicza się przede wszystkim produkty firmy Google, takie jak:
- Adwords — linki sponsorowane w wynikach wyszukiwań dla konkretnych fraz,
- Display Network — reklama kontekstowa na stronach partnerskich,
- Shopping — odnośnik do strony produktu razem ze zdjęciem i ceną.
Poza tym w kampanii korzysta się również z portali społecznościowych, na których umieszczane są posty sponsorowane.
Performance marketing się opłaca!
Oszczędni przedsiębiorcy, którzy chcą wiedzieć, za co płacą, powinni zainwestować w performance marketing. Taka forma reklamy jest zawsze skrojona na miarę potrzeb reklamodawcy, a jej efekty są widoczne w krótkim czasie i całkowicie mierzalne. Prowadzenie warto zlecić agencji, która ma doświadczenie w tej dziedzinie i zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów.